- O kancelarii
- Obszary doradztwa
- Aktualności i publikacje
- Szkolenia
- Newsletter
- Kontakt
Prawo żywnościowe obejmuje szeroki wachlarz aktów prawnych zarówno krajowych jak i europejskich. Obejmuje zarówno wymogi prawne związane z bezpieczeństwem żywności, jak i szczegółowe zasady związane z produkcją żywności oraz jej etykietowaniem. Każdy produkt wprowadzany do obrotu w Polsce musi spełniać rygorystyczne, a dodatkowo często zmieniające się wymogi w powyższym zakresie. Dostrzegając wysoki poziom komplikacji przepisów prawa żywnościowego oraz mając na względzie potrzebę zapewnienia specjalistycznej pomocy prawnej podmiotom z branży spożywczej, skupiliśmy się w szczególności na kwestii spełniania przez produkty żywnościowe poszczególnych wymogów prawnych co do składu i metod produkcji, bezpieczeństwa żywności i przechowywania produktów oraz ich etykietowania.
Jednocześnie rozumiemy potrzeby biznesu i wiemy, że etykietowanie to nie tylko kwestia prawna, ale także sprzedażowa i marketingowa. A zatem kluczowym aspektem jest stworzenie etykiety, która sama zareklamuje produkt, przy jednoczesnym zachowaniu jej zgodności z prawem. Wiemy również, że często organy urzędowej kontroli żywności niesłusznie stawiają na swoim i trzeba walczyć o swoje prawa.
Specjalizujemy się w kwestiach takich jak:
• weryfikacja i ocena treści umieszczanych na etykietach środków spożywczych,
• znakowanie krajem pochodzenia i podstawowym składnikiem,
• używanie nazw handlowych w tym również nazw typu „wiejski”, „staropolski”, „tradycyjny”, „babuni”, „domowy” itp.,
• używanie informacji dobrowolnych typu „bez konserwantów”, „bez barwników”, „bez E”, „bez wzmacniaczy smaku”, „bez glutaminianu monosodowego”, wszelkich innych claimów z „bez”, „czysta etykieta”, „prosty skład”, „świeży”, „naturalny”, „100” i innych,
• x czy o smaku x, propozycja podania,
• elementy graficzne na etykiecie,
• wprowadzanie konsumenta w błąd, niewłaściwa jakość handlowa, zafałszowanie,
• oświadczenia żywieniowe i zdrowotne,
• produkty regionalnych i tradycyjnych (CHOG, GTS, CHNP),
• produkty bio/eko
• reklama i marketing środków spożywczych,
• sprzedaż środków spożywczych przez internet,
• sporządzanie opinii oraz informacji prawnych w zakresie prawa żywnościowego,
• dostosowanie etykiet do wciąż zmieniających się przepisów prawa żywnościowego,
• szacowanie ryzyka związanego z umieszczeniem poszczególnych informacji oraz znaków na produktach,
• reprezentowanie podmiotów działających na rynku spożywczym w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez WIJHARS/GIJGARS, SANEPID oraz inne organami urzędowej kontroli żywności,
• reprezentowanie podmiotów działających na rynku spożywczym w postępowaniach sądowo-administracyjnych przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym i Naczelnym Sądem Administracyjnym,