Update cookies preferences

Kosmetyki

Każdy kupuje kosmetyki i dlatego w przypadku kosmetyków również niezmiernie istotne jest ich prawidłowe oznakowanie. O ile oczywistym jest, że opakowania kosmetyków muszą posiadać odpowiednie informacje i oznaczenia przewidziane obowiązującymi przepisami prawa, o tyle należy również pamiętać, że etykiety produktów kosmetycznych nie mogą wprowadzać klienta w błąd, jak i nie mogą posiadać cech i właściwości wywołujących u konsumentów, zwłaszcza u dzieci, przeświadczenia, że są to środki spożywcze, jeżeli próba konsumpcji imitacji może powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi. W znakowaniu kosmetyków oznaczeniami dobrowolnymi panuje też (na pewnych etapach) szara strefa interpretacyjna, co właściwie można, a czego nie powinno się pisać. Jednocześnie kary za rozmaite możliwe uchybienia są dość wysokie, a zatem warto dokładnie przemyśleć, czy konkretne teksty marketingowe nie wywołają więcej szkody niż pożytku. Podsumowując – liczy się nie tylko jakość, ale też oznakowanie.